Αρχική σελίδα » Συνέδρια - Επιμορφωτικά σεμινάρια - Εκπαιδευτικές εκδηλώσεις » Αρχείο » Σεμινάριο "Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός"

Επιμορφωτικό σεμινάριο 150 ωρών στη θεματική ενότητα: «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός» για στελέχη των Γραφείων Σύνδεσης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

 

Το σεμινάριο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ με τίτλο: «Σχεδίαση και εφαρμογή εξειδικευμένης εκπαίδευσης των στελεχών των Γραφείων Σύνδεσης των ΤΕΕ, Κατηγορία Πράξης: «Δημιουργία γραφείων Επαγγελματικού Προσανατολισμού και σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας» (Οκτώβριος – Νοέμβριος 2008).

Η υλοποίηση της θεματικής ενότητας: «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός» έγινε στην Αθήνα και σε επτά περιφέρειες της χώρας. Το Κέντρο Έρευνας και Αξιολόγησης στην Επαγγελματική Συμβουλευτική είχε την ευθύνη για την υλοποίηση του προγράμματος σπουδών, τη δόμηση του επιμορφωτικού υλικού, τον συντονισμό των διδακτικών ενοτήτων και των μεθόδων διδασκαλίας, την εποπτεία στην εκπόνηση των τελικών εργασιών και τη γραπτή αξιολόγηση των εκπαιδευομένων.

Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάσθηκε η ανάπτυξη επιμορφωτικού υλικού που αποτέλεσε και το υλικό μελέτης των εκπαιδευομένων. Το επιμορφωτικό υλικό αποτελείται από εννέα κεφάλαια. Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από προτεινόμενες εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την εμπέδωση της γνώσης και από σχετική βιβλιογραφία (π.χ. εγχειρίδια, πανεπιστημιακές σημειώσεις, άρθρα, δικτυακοί τόποι).

Τα κεφάλαια αυτά είναι:

  • Επαγγελματική Συμβουλευτική και Προσανατολισμός: Εισαγωγή στη θεωρία και πράξη
  • Θεωρητικό υπόβαθρο, μεθοδολογία και εφαρμογές της επαγγελματικής συμβουλευτικής και του προσανατολισμού
  • Μέθοδοι αποτελεσματικής λειτουργίας προγραμμάτων Σ.Ε.Π. και ενθάρρυνσης επιχειρηματικότητας
  • Ο επαγγελματικός σύμβουλος-λειτουργός Σ.Ε.Π
  • Οργάνωση, διαχείριση, αξιολόγηση προγραμμάτων Σ.Ε.Π
  • Επαγγελματική Συμβουλευτική και προσανατολισμός ειδικών ομάδων
  • Ασκήσεις εφαρμογής
  • Η στατιστική και η έρευνα στον Σ.Ε.Π.

Στις προτεινόμενες εκπαιδευτικές δραστηριότητες (παρουσίαση θεμάτων, μελέτη περιπτώσεων, προσομοίωση, βιωματικές ασκήσεις, ασκήσεις επιχειρηματικών ιδεών και δράσεων, υλοποίηση εργασιών, συζήτηση και ανασκόπηση, αξιολόγηση μέσω ασκήσεων), που συνοδεύουν το τέλος κάθε κεφαλαίου οι εκπαιδευόμενοι είχαν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν σε ομάδες, να εφαρμόσουν στην πράξη γνώσεις που απέκτησαν, να συζητήσουν και να εκφράσουν εμπειρίες και απορίες, να αναγνωρίσουν δυνατότητες και αδυναμίες, να συνειδητοποιήσουν τη δυνατότητα παρέμβασης σε ζητήματα επαγγελματικής ανάπτυξης και καθοδήγησης.