Ευρωπαϊκό Διδακτορικό Πρόγραμμα στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική
European Doctoral Program in Career Guidance and Counselling (ECADOC)
Βασικός στόχος του Έργου είναι η ανάπτυξη ενός βιώσιμου Ευρωπαϊκού Διδακτορικού Προγράμματος εξειδικευμένου στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού και της συμβουλευτικής, το οποίο θα προσφέρει σε πολλά υποσχόμενους αποφοίτους των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια ευρεία κοινότητα ακαδημαϊκών. Παράλληλα, θα δημιουργηθούν οι δομές και οι προϋποθέσεις που χρειάζονται για μακρόχρονη, ευρείας κλίμακας, διεθνή έρευνα στον τομέα μας. Πιο συγκεκριμένα το Έργο στοχεύει:
- Στην ενδυνάμωση των υποψηφίων διδακτόρων για να γίνουν κορυφαίοι ακαδημαϊκοί στον τομέα μας
- Στη δοκιμή νέων μορφών/ μεθόδων για διδασκαλία βασικών αντικειμένων
- Δημιουργία των δομών που χρειάζονται για ένα Ευρωπαϊκό Διδακτορικό Πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένων του περιεχομένου, της οργανωτικής δομής και της πιστοποίησης
- Ανάπτυξη ενός κοινού Ευρωπαϊκού Προγράμματος Έρευνας.
Το Έργο είναι προϊόν της συνεργασίας της European Society for Vocational Designing and Career Counseling (ESVDC) και του the Network for Innovation in Career Guidance and Counselling in Europe (NICE). Υπεύθυνη για το Έργο είναι η Καθηγήτρια Laura Nota από το University of Padua και ο Johannes Katsarov, συντονιστής του NICE, μαζί με 5 συναδέλφους: την Valérie Cohen-Scali από το CNAM-INETOP στο Παρίσι, τη Rachel Mulvey από το University of East London, τον Jérôme Rossier από το University of Lausanne, τη Rie Thomsen από το Aarhus University στην Copenhagen, και τον Peter Weber από το Heidelberg University. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών συμμετείχε εξαρχής στις συζητήσεις για το σχεδιασμό του Έργου με διαδοχικές συναντήσεις στο Μονπελιέ της Γαλλίας και το Καντέρμπουρι του Ηνωμένου Βασιλείου. Πιο συγκεκριμένα, η Καθηγήτρια Δ. Σιδηροπούλου-Δημακάκου και ο Δρ. Ν. Δρόσος είναι μέλη του συμβουλίου ειδικών στην διαχείριση ποιότητας και αξιολόγησης (consortium of experts in quality management and evaluation).
Μέχρι το Σεπτέμβρη του 2016 θα λάβουν χώρα τρία θερινά σχολεία τα οποία θα δώσουν σε 25 διδακτορικούς φοιτητές διεθνή διδακτορική εκπαίδευση αλλά και ευκαιρίες για δικτύωση. Το πρώτο θερινό σχολείο υλοποιήθηκε το Σεπτέμβρη του 2014 στην Πάδοβα της Ιταλίας. Οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν τις ερευνητικές τους προσεγγίσεις και τα ευρήματα με συναδέλφους και Καθηγητές με διαφορετικό θεωρητικό υπόβαθρο (ψυχολογία, κοινωνιολογία, οικονομικά, εκπαίδευση κ.α.). Επιπλέον έλαβαν χώρα εργαστήρια (workshops) για να φέρουν σε επαφή τους συμμετέχοντες με νέες μεθόδους έρευνας και καινοτόμες θεωρίες, δίνοντας την ευκαιρία να διευρύνουν τις προοπτικές τους και τις ερευνητικές τους δεξιότητες. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών συμμετείχε ο υποψήφιος διδάκτωρ κος Ανδρόνικος Καλίρης. Τα θερινά σχολεία θα αποτελέσουν το έναυσμα για τη δημιουργία διεθνών ερευνητικών δικτύων στην Ελλάδα (με τη συμμετοχή διδακτορικών ερευνητών) για την καινοτομία στον επαγγελματικό προσανατολισμό και τη συμβουλευτική.