Αρχική σελίδα » Ερευνητικά Προγράμματα και προγράμματα παρέμβασης » Ερευνητικά προγράμματα και προγράμματα παρέμβασης στην Ελλάδα » Επαγγελματική Συμβουλευτική σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Επαγγελματική Συμβουλευτική σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Δημιουργία ψυχομετρικών εργαλείων και ειδικών ασκήσεων για την διευκόλυνση της επαγγελματικής ανάπτυξης (2008-2013)

Η ομάδα του  Κέντρου Έρευνας και Αξιολόγησης στην Επαγγελματική Συμβουλευτική ανέπτυξε ένα έγκυρο και αξιόπιστο εργαλείο για την εκτίμηση των δεξιοτήτων λήψης απόφασης των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σχεδίασε ειδικές δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στα στάδια επαγγελματικής ανάπτυξης του παιδιού στο δημοτικό σχολείο.

Οι δραστηριότητες χωρίζονται σε πέντε ευρύτερες ενότητες:

(1) Αυτογνωσία,

(2) Ανάπτυξη αυτοεκτίμησης,

(3) Ευαισθητοποίηση σε σχέση με τα επαγγέλματα,

(4) Ανάπτυξη ενδιαφέροντος για θέματα σταδιοδρομίας,

(5) Ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων.

Στηρίζονται σε ενεργητικές, βιωματικές μεθόδους μετατρέποντας τη διδασκαλία σε παιχνίδι. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ουσιαστικός, καθώς καθοδηγεί τους μαθητές και συντονίζει τη συζήτηση, ενώ, παράλληλα, τους ενθαρρύνει, προωθεί την αυτενέργεια και τη συνεργασία, παρέχει κίνητρα μάθησης και ευκαιρίες για πρωτοβουλίες. Οι μαθητές ενθαρρύνονται στα διάφορα στάδια εκτέλεσης των δραστηριοτήτων να συζητούν με την υπόλοιπη ομάδα σχετικά με την πρόοδο της εργασίας και τους προβληματισμούς τους.

 

Σχετική δημοσίευση

Sidiropoulou-Dimakakou, D., Mylonas, K., Argyropoulou, K., & Drosos, N. (2013). Career decision-making characteristics of primary education students in Greece. International Education Studies, 6 (5), 22-32. doi: 10.5539/ies.v6n5p22.

< Back