Αρχική σελίδα » Ερευνητικά Προγράμματα και προγράμματα παρέμβασης » Ερευνητικά προγράμματα και προγράμματα παρέμβασης στην Ελλάδα » Επαγγελματικές Πεποιθήσεις μαθητών που φοιτούν στην Τεχνολογική Εκπαίδευση

Επαγγελματικές Πεποιθήσεις Ελλήνων και μη- Ελλήνων μαθητών που φοιτούν στην Τεχνολογική Εκπαίδευση (2012)

Η παρούσα μελέτη στρέφει το ενδιαφέρον της στη διερεύνηση των επαγγελματικών πεποιθήσεων γηγενών και αλλοδαπών μαθητών που φοιτούν στην Τεχνολογική Εκπαίδευση. Το δείγμα της έρευνας απετέλεσαν 238 μαθητές που φοιτούν στη Δευτεροβάθμια Τεχνολογική Εκπαίδευση στους οποίους χορηγήθηκε η Κλίμακα Προτύπων Επαγγελματικών Πεποιθήσεων (Career Beliefs Patterns Scale-2. Arulmani & Nag, 2008) n οποία χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε ελληνικό μαθητικό πληθυσμό. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν τέσσερις παράγοντες που αναδεικνύουν τις πεποιθήσεις (ανεξάρτητα από το αν είναι ορθολογικές ή όχι, ακριβείς ή όχι), οι οποίες φαίνεται να προδιαθέτουν το άτομο στη λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων και στη χάραξη σταδιοδρομίας:

α) Πολιτισμός και πρακτικές (ενσωματωμένες αντιλήψεις και στάσεις, πρακτικές, άγραφοι κανόνες)

β) Αντιλήψεις προσωπικής επάρκειας/εξειδίκευσης (σημασία απόκτησης προσόντων και δεξιοτήτων)

γ) Έλεγχος και αυτοκατεύθυνση (αίσθηση ελέγχου, εμπιστοσύνη σε ικανότητες διαχείρισης θεμάτων σταδιοδρομίας)

δ) Τύχη και κοινωνικό-οικονομικό-μορφωτικό επίπεδο

 

Τα παραπάνω ευρήματα ερμηνεύονται στο πλαίσιο της επαγγελματικής συμβουλευτικής.

 

Σχετική δημοσίευση

Sidiropoulou-Dimakakou, D., Argyropoulou, E., Drosos, N., & Terzaki, Μ. (2012). Career beliefs of Greek and Non-Greek Vocational Education students. Creative Education, 3(7), 1241- 1250.

< Back