Αρχική σελίδα » Ερευνητικά Προγράμματα και προγράμματα παρέμβασης » Ερευνητικά προγράμματα και προγράμματα παρέμβασης στην Ελλάδα » Διερεύνηση των «προφίλ» λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων των εφήβων

Διερεύνηση των «προφίλ» λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων των εφήβων με τη χρήση του Ερωτηματολογίου Χαρακτηριστικών Λήψης Επαγγελματικής Απόφασης (2008-2011)

Η παρούσα μελέτη στρέφει το ενδιαφέρον της στη διερεύνηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών (προφίλ) των μαθητών, με βάση τα οποία μπορεί να χαρακτηρισθεί ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνουν εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις. Το δείγμα της έρευνας απετέλεσαν 289 μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου στους οποίους χορηγήθηκε το Ερωτηματολόγιο Χαρακτηριστικών Λήψης Επαγγελματικής Απόφασης (Career Decision-Making Profile Questionnaire- Gati et al, 2010), το οποίο χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε ελληνικό μαθητικό πληθυσμό. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν επτά παράγοντες που περιγράφουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία διακρίνουν το άτομο όταν παίρνει αποφάσεις που αφορούν στη σταδιοδρομία του:

(1) Ταχύτητα λήψης της  τελικής απόφασης,

(2) Συλλογή και Επεξεργασία Πληροφοριών,

(3) Επιθυμία να ευχαριστήσεις τους άλλους-Εξάρτηση,

(4) Αναζήτηση συμβουλής από άλλους,

(5) Εσωτερική Έδρα Ελέγχου,

(6) Επιδίωξη για το ιδανικό επάγγελμα,

(7) Προθυμία για συμβιβασμό.

Τα παραπάνω ευρήματα ερμηνεύονται στο πλαίσιο της επαγγελματικής συμβουλευτικής.



Σχετική δημοσίευση

Σιδηροπούλου-Δημακάκου, Δ., Αργυροπούλου, Κ., & Δρόσος, Ν. (2011). Διερεύνηση των «προφίλ» λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων των εφήβων με τη χρήση του Ερωτηματολογίου Χαρακτηριστικών Λήψης Επαγγελματικής Απόφασης. Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, 96-97: 74-93.

< Back